יום שני, 30 באפריל 2012

DIY-Gold&Leather string bracelet

עם הטירוף שבא אחריי המתכונת במתמטיקה(ולפני המתכונת באזרחות) הייתי כבר חייבת לכתוב את הפוסט הזה-דגדג לי באצבעות ממש! איזה כיף שיש לי מלא רעיונות לכתוב לכם...אז יאללה מתחילים:

הכל התחיל מצמיד יפהייפה ביופיו שראיתי בחלון הראווה של רזילי.אבל רזילי,כפי שהרבה יודעים,היא חנות שנמצאת ה ר ב ה מעבר ליכולתי(כרגע).בחנתי את המרכיבים,אורך,גודל,צבע-והבנתי תוך פחות מדקה שאני יכולה להכין אותו לבד,ובטח שהוא לא יעלה לי קרוב ל 400 ש"ח.

אז את הצמיד ההוא לא מצאתי באינטרנט אבל מצאתי אחד שמאוד מזכיר אותו של נטע ליבנה באתר style river.המחיר המומלץ לצרכן בחנויות עומד על כ 250 שקלים,ובאתר הוא עולה 200 שקלים :



 אז לעבודה?


החומרים מאוד פשוטים וגם כך תהליך ההכנה. כמובן שניתן לעשות את הצמיד בכל צבע שתבחרו,אני נשארתי בצבעים המקוריים של זהב ושחור כדי לבדוק את עצמי עד כמה הייתי אמינה למקור.



 החומרים:
מטר וחצי של חוטי עור(העובי תלוי בחרוזים שתרצו להשחיל)
10 חרוזי צינורות מעוגלים
10 סוגרים לחוטי עור
פלאייר
מספר טבעות סגירה וסוגר


שלבי העבודה:
חותכים עשרה חוטי עור לאורך של 15 ס"מ.
לאחר מכן סוגרים בעזרת הסוגר חוטים (חרוז מלבנים שאחת מפאותיו פתוחה ובקצה אחד יש לו צ'ופצ'יק עם חור) כל שתי חתיכות של חוטי העור.שימו לב שהעובי של החוטים מתאים לגודל הסוגרים-בגלל שהחוטים שהשתמשתי בהם היו דקים יחסית שמתי בכל סוגר שניים ולא אחד/ יותר.


***סוגרים בהתחלה רק צד אחד! אחר כך משחילים חרוז זהב אחד על כל חוט בנפרד וסוגרים מהצד השני


בעקרון זה כל הסיפור של הצמיד,עכשיו צריך לחבר את כל המרכיבים יחד:
משתמשים בטבעת סגירה ובעזרת הפלאייר פותחים אותה ומשחילים את הקצוות של החוטי עור-ש"עטופים" בחרוזי סגירה. אני הכנתי 10 חוטים עם חרוזים,מה שאומר שיש לי 5 זוגות להשחיל על הטבעת סגירה.

אז למה לא השתמשתי בחרוז סגירה אחד גדול וזהו?
מהסיבה הפשוטה ביותר: אם במקרה אחד מתפרק לי-אני יכולה לתקן אותו בקלות,מה גם שאני יכולה להוסיף/להחסיר חוטים לפי טעמי האישי.למשל בהתחלה החלטתי לעשות את הצמיד עם 8 חוטי עור סכ"ה,והמראה שהתקבל היה דליל מדי לטעמי.אז פשוט הוספתי אחד נוסף :)


אחרי הסגירה עם הטבעת סגירה עושים את אותו הדבר בצד השני,רק תזכרו להכניס את הסוגר לאחד מן הצדדים! אני תמיד ממליצה לעשות מאין שרשרת סגירה קצת ארוכה,שיהיה אפשר לשחק עם רוחב הצמיד.


כמו שאתן רואות הצמיד שלי נראה קצת יותר "מבולגן"-זה כי לא הכנסתי את החרוזי סגירה של החוטי עור לפי הסדר,וערבבתי אותם זה בזה כדי לקבל מראה יותר מעניין.החרוזי זהב מחליקים וזזים על גבי הצמיד אז הם לא תמיד באותו קו,ואני דווקא מעדיפה את המראה הזה כך.


בגלל שאני קונה בסיטונאות אני קונה כמות גדולה במחיר זול יחסית,אבל עשיתי לכם חישוב של החומרים:



חוטי עור: 13 ש"ח ל 3 מטר, השתמשתי במטר וחצי


חרוזי זהב מאורכים: 25 ש"ח ל10 חרוזים


סוגרים לחוטי עור: 23 ש"ח ל100 יחידות (אני השתמשתי בעשרה סוגרים=2.3 ש"ח)


סוגר וטבעות סגירה-היו לי בבית,נקנו בחבילה גדולה.


סכ"ה עלות חומרים לצמיד:
חוטי עור: 6.5
חרוזי זהב:25
סוגרים:2.3


סכ"ה:33.8 ש"ח


אפילו שאת הסוגרים והטבעות סגירה היו לי כבר בבית,מחירם הכולל(כמו מחירי הסוגרים של החוטים) לא יעלה על 2 שקלים לפי דעתי.אז כך יצרתן לעצמכם צמיד ששוויו 250 שקלים, בפחות מ35 שקלים,עם התאמה אישית שכזו-אני חושבת שזה באמת שווה את זה,התוצאה נראית זהה למקור.


עריכה: שני אנשים כבר הספיקו לשאול מאיפה הצמיד כשענדתי אותו-והיו בהלם לשמוע שהכנתי אותו בעצמי :)


מקווה שכל ההוראות ברורות,אם יש שאלות-מוזמנים כמו תמיד להשאיר תגובה למטה
אוהבת,נתראה בקרוב


ניצן

אין תגובות: